Τάδε έφη ο Εμμάνουελ Καντ, Γερμανός φιλόσοφος και επιστήμονας, ο οποίος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους στοχαστές και φιλοσόφους της εποχής του. Στην ελληνική γλώσσα το όνομά του παλιότερα αποδιδόταν ως Εμμανουήλ Κάντιος. Όλοι Έλληνες δηλαδή, κατά περίεργο τρόπο είχαμε δυνατό σπέρμα φαίνεται σαν φυλή εμείς οι Έλληνες, και είχαμε απλωθεί στον πλανήτη σαν μικρόβιο. Κάτι αντίστοιχο με τον Μπρεχτόδουλο για τον Brecht ή τον Λοήσιο τον Διαβασμένο για τον Lou Read.
Ο Καντ όρισε το διαφωτισμό ως την περίοδο που χαρακτηρίζεται από το γνωμικό "Sapere aude!", ή αλλιώς "τόλμησε να γνωρίσεις". Αυτή η περίοδος χαρακτηρίστηκε από την αυτόνομη σκέψη, απαλλαγμένη από τις υπαγορεύσεις της εξωτερικής πολιτικής εξουσίας.
Γιατί τα λέω όλα αυτά? Προφανώς όχι για να περνάει η ώρα.
Τι σημαίνει “τόλμησε να γνωρίσεις”?
Δεν επαναπαύομαι σε μια κατάσταση, δεν μ’ αρέσει το μόνιμο, αυτό που περνάω τώρα, θέλω κάτι καινούριο, θέλω, θέλω, θέλω. Είμαι νέος, έχω όλη τη ζωή και όλο τον κόσμο μπροστά μου και δεν μιζεριάζω, ψάχνομαι και ψάχνω για κάτι καλύτερο. Η καλοπέραση του στυλ: έχω αυτό , έχω εκείνο, περνάω καλά, ας κάτσω εδώ που κάθομαι, αφού βολεύομαι, πού να τρέχω τώρα, ωχ μωρέ αδερφέ μου (η γνωστή θεωρία του ωχαδερφισμού) δεν με ικανοποιεί. Την αφήνω στους άλλους. Δεν θέλω να είμαι δημιουργική μιζέρια, ούτε χρυσή μετριότητα.
Και ως εκ τούτου, πρέπει να τολμήσω, να βγω μπροστά, να αναλάβω ευθύνες, να γκρεμοτσακιστώ, να φάω τα μούτρα μου.
Θέλω να επιτύχω στην ζωή μου. Επιτυχία δεν είναι η θέση στην οποία βρίσκεσαι, αλλά η κατεύθυνση προς την οποία κοιτάς. Όπως λέει και ένα poster, δώρο της αδερφής μου που έχω στο δωμάτιό μου. STOP
Ο Καντ όρισε το διαφωτισμό ως την περίοδο που χαρακτηρίζεται από το γνωμικό "Sapere aude!", ή αλλιώς "τόλμησε να γνωρίσεις". Αυτή η περίοδος χαρακτηρίστηκε από την αυτόνομη σκέψη, απαλλαγμένη από τις υπαγορεύσεις της εξωτερικής πολιτικής εξουσίας.
Γιατί τα λέω όλα αυτά? Προφανώς όχι για να περνάει η ώρα.
Τι σημαίνει “τόλμησε να γνωρίσεις”?
Δεν επαναπαύομαι σε μια κατάσταση, δεν μ’ αρέσει το μόνιμο, αυτό που περνάω τώρα, θέλω κάτι καινούριο, θέλω, θέλω, θέλω. Είμαι νέος, έχω όλη τη ζωή και όλο τον κόσμο μπροστά μου και δεν μιζεριάζω, ψάχνομαι και ψάχνω για κάτι καλύτερο. Η καλοπέραση του στυλ: έχω αυτό , έχω εκείνο, περνάω καλά, ας κάτσω εδώ που κάθομαι, αφού βολεύομαι, πού να τρέχω τώρα, ωχ μωρέ αδερφέ μου (η γνωστή θεωρία του ωχαδερφισμού) δεν με ικανοποιεί. Την αφήνω στους άλλους. Δεν θέλω να είμαι δημιουργική μιζέρια, ούτε χρυσή μετριότητα.
Και ως εκ τούτου, πρέπει να τολμήσω, να βγω μπροστά, να αναλάβω ευθύνες, να γκρεμοτσακιστώ, να φάω τα μούτρα μου.
Θέλω να επιτύχω στην ζωή μου. Επιτυχία δεν είναι η θέση στην οποία βρίσκεσαι, αλλά η κατεύθυνση προς την οποία κοιτάς. Όπως λέει και ένα poster, δώρο της αδερφής μου που έχω στο δωμάτιό μου. STOP
6 comments:
Εξαιρετικό το κείμενό σου! Έχεις πολύ καλή γραφή... και όσα γράφεις είναι αληθινά και όμορφα.
Ιωάννα.
Ta logia su uperoxa, kai h skepsi su monadiki.
Auti einai i pragamtikotita.
To megalitero lathos pou borei na kanei o anthropos stin zoi tou, einai na fobate na kanei lathoi.
Me ektimisi
Theodora
“To be a star, you must shine your own light, follow your own path, and don't worry about the darkness, for that is when the stars shine brightest”
Me tis apologies pou honomai ekei pou (isos) de me spernoun, na po oti kathe fora pou diavazo kapoio keimeno sou eho tin aisthisi oti kapoios me pairnei apo to heri na mou deixei auto pou vlepei. an kai vevaia aplo kai autonoito ostoso spanio. thelo na po, eho toso kourastei apo tis apithanes horis logo ritoreuseis tupou "milame-gia-na-milame" kai to ti leme einai allo. kai i amoiri i glossa giati mas dothike?
se parakalo sunehise tis dimosieuseis. :)
na eisai kala
Eleni
S' euxaristo gia ta kala sou logia.
Sto blog auto mporeis na xonesai oso 8eleis kai epiballete na xonesai.
H apopsi sou me endiaferei polu.
Polu sosto auto pou eipes: "na mou deixei auto pou blepei".
Autos htan kai enas apo tous logous dhmiourgeias tou blog.
Gia na sunexiso ego tis dhmosieuseis, prepei na sunexiseis kai esu tis apologies sou.
Euxaristo polu.
Ότι τον Kant οι Έλληνες τον λέγαν Κάντιο δεν έχει τίποτα να κάνει με συνωμοσιολογίες περί υποχρεωτικής Ελληνικής προέλευσης των πάντων ,ούτε θεώρησε ποτέ κανένας ότι με αυτό το όνομα θα καταφέρει να κάνει να πιστέψει τον άνθρωπο που διαβάζει Kant ότι ο Ελληνικός πολιτισμός είναι μεγαλύτερος από ότι νόμιζε.
Απλά, οι Γερμανοί λένε την Ελλάδα Griechenland ...γιατί τους είναι πιο εύηχο και εύκολο να το προφέρουν, πέρα της ετοιμολογίας της λέξης. Το ίδιο ισχύει για τους Άγγλους όταν μιλούν για Athens ,Hellas κλπ και όχι για Αθήνα και Ελλάδα!
Καιρός να σταματήσουμε να κυνηγούμε ανεμώμυλους, ίσως τα πράγματα να είναι πιο αθώα και πιο απλά αν δεν τα δούμε μέσα από φίλτρα πολιτικής ιδεολογίας που διακρίνεται από τα posts σου.
Καταρχάς σε ευχαριστώ για το χρόνο που αφιέρωσες στο post, αλλά και στο blog γενικότερα, μιας και μπόρεσες να διακρίνεις τα φίλτρα πολιτικής ιδεολογιας.
Από τη στιγμή που από το συγκεκριμένο post, εσύ κατάφερες να εστιάσεις στον Κάντιο, τον Μπρεχτόδουλο και τον Λοήσιο Διαβασμένο, τότε πάω πάσο. Έχεις σαφή έλλειψη κατανόησης του τί διαβάζεις. Προσεξέ 'το.
Προσωπικά αυτή η ελληνοποίηση-ομαδοποίηση των πάντων με ενοχλεί. Εσένα μάλλον όχι, γιατί σου αρέσει να ανήκεις σε αυτήν, όπως κατάλαβα.
Νομίζω πως δεν είναι θέμα "συνωμοσιολογίες περί υποχρεωτικής Ελληνικής προέλευσης". Έχει να κάνει με την μανία που έχουν πολλοί να κατηγοριοποιούν και να ομαδοποιούν το κάθε τι. Πρέπει ντε και καλά κάπου να το κατατάξουμε, να ανήκει κάπου. Ε όχι.
Ας πάμε τώρα στα "φίλτρα πολιτικής ιδεολογίας". Έρχομαι σε αυτά που είπα παραπάνω. Θες να δώσεις μια ταμπέλα, να τα κατατάξεις κάπου. Μην τα βλέπεις τόσο πολύπλοκα, σκέψου το απλά, δεν υπάρχουν συνωμοσίες. Είναι απλά ένα blog, στο οποίο γράφω αυτά που θέλω και εκφράζω την αποψή μου.
Σ' ευχαριστώ για την επικοινωνία που είχαμε.
Post a Comment